یادنامه سالگرد کرم ظریفی.
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
یادنامه سالگرد کرم ظریفی.
نوشته شده در سه شنبه 14 بهمن 1399
بازدید : 214
نویسنده : بيك بابا

sصادقk, [09.11.20 06:03]
سئونلر اولمز

فراغیندا سارماشیقلار ساچین یولدو
سنسیز عومور باغچاسیندا گوللر سولدو
هویکروبن،هارایلادیق سن گلمه دین
گونلر کئچدی،آیلار اوتدی ایلین اولدو.

کرم ظریفی نین آجی وابدی آیریلماقیندان بیر ایل سووشسادا، هله ده کی هله دی چوخلاری او گوزل اومانیست انسانین اولومونو اینانا بیلمیر!!

منجه کرم ظریفی دیری ایکن
انسانا اینانیب، حیاتی سئویب
ایشقلی صاباحا اینام گتیریب
ائلینه،یوردونا،عشقه اینانیب
هم اورگه دیبدی همده اویرنیب
عشقیلی،وفالی صفالی کرم
یادلاردا قالاجاق انودولونماز

نیه کی دیمیشلر
#سئونلر اولمز !

آدی ویادی قالار گی اولسون.

""جلیل مطلوبی ""

 

 

sصادقk, [09.11.20 06:08]
دوست سفرکرده ابدی عزیزم آقای کرم ظریفی
در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد آسمانی ات با غم و اندوه فراوان خواستم قلم به دست بگیرم و خاطرات به جا مانده از دوران باهم بودن ها و خصوصیات اخلاقی پسندیده ات را بنویسم، اما احساس کردم قلم دارای بار سنگینی است و انگشتان من نیز همراه با قلم عاجز .
دستم توان آن را ندارد که بتواند همه ی آنها را به رشته ی تحریر دربیاورد ، از کدامین خاطره به جامانده بگویم ، از صبح زود از خواب بیدار شدنت و نان بربری و یا سنگک خریدنت و بین پیر زنان و پیر مردان و دوستان و اقوام در روستا تقسیم کردنت و یا در خدمت به همنوع و یا همیشه رعایت بزرگ و کوچک بودن بین دوستان را مدنظر داشتی را یاد آوری می کردی؟
از خرید کتاب و هدیه دادنت بیشتر به خاطر اینکه باعث تشویق مولف آن و هم کمک به آگاهی مردم جامعه مان می باشد انجام می دادی، و یا همیشه حق دیگران را مقدم بر حق خود میدانستی ، از ایثار و فداکاریت پاکی و صداقتت و دوستی و صفا و صمیمی ات هرچند نوشته و گفته شود باز نتوان آن را به طور کامل بیان کرد. آنچه مرقوم شده شمه ای بود از خصوصیات مردانگی شما دوست عزیزم.
آری پس از گذشت یک سال و رفتن از این دنیای فانی شما با اعمال خوب خود باز به همه فهماندی که :
نام نیکو کر بماند زآدمی به کز او ماند سرای زرنگار
سال دیگر را که می داند حساب؟ یا کجا رفت آن که با ما بود یار

آری خوب می دانم اکثر دوستان تو قریب به اتفاق وقتی در نبود تو دور هم جمع و یا در محفلی حضور پیدا می کنند، یادی از شما و خاطرات با تو بودن را بر زبان می رانند و آن قیافه ی دوست داشتنی ات را در ذهن خود تجسم می کنند و تسکین درد دوری تو را می کنند.
در پایان به نوبه ی خود از تمام دوستان که به نوعی همیشه زحمت کشیده تا راهت پررهرو و روحت شاد و یادت گرامی و ماندگار باشد، دست همگی را میبوسم.

با احترام دوست کوچک شما سعید ناپیدا

 

sصادقk, [09.11.20 06:22]
کرم عزیز:
سهراب میگوید:(زیر این سلطه ی سنگین سکوت)(اگر از یاد تو یادی نکنم میشکنم)
باید آفرین گفت به زادگاه وجامعه که چون تو فرزندی را پروراند ، باید به تو آفرین گفت که راه و رسم دوستی را دانستی ، چقدر شیرین وکوتاه بود این دوران دوستی ، شنیدن وآموختن از توو دانستن اینکه : با دست خالی هم می شود عاشق شداگر اندیشه ات مردمی باشد.
بقول محمد فضولی:(ای که داری سر سودای تجارت بی‌نفع)(هیچ سرمایه به از جوهر دانایی نیست)
.به گفته ات از پرنده ها خواهم خواست دنیا را آنگونه به آدم ها نشان دهند که به هم نزدیکتر شوندو سوتکی خواهم ساخت تا خواب خفتگان خفته را آشفته تر سازد شاید این سکوت مرگبارروزی بشکند.
هرگز تورا مرده نخواهم پنداشت چرا که اندیشه وحضورت را درمحفل و مجالس دوستان شاهدم پس جاوید را مرده خواندن کاری عبث خواهد بود.
وقتی تو به قلب و زبان به این پرواز ابدی باورداشتی و معترف ، پس سخن گفتن از آلام پروازت را نمی پذیرم چون واژگان یارای آن ندارند.. ولی بگفته سعدی: کز سنگ ناله خیزد وقت وداع یاران.
نمیدانم عجله ات برای چه بودکه درخداحافظی هم تعجیل کردی، ندانستم چرا یکباره عاشق اشعار محمد فضولی شدی ، نمیدانم بعداز تو چه کسی هدیه دادن #کتاب را سرمشق قرار خواهد داد، یا چه کسی محور دوستی ها خواهد شد؟ نمی دانم....... نمی دانم چگونه به یکباره همه خاطره ها را تمام کردی وخود شدی خاطره ماندگار؟!
دلم تنگ است به دلیل کمترآموختن ازتو، عمل نکردن به برای دانستن و نوشتن ا(قاپیدان قؤودولار باجادان گیر) ،برای تماس های تلفنی مکرر، برای عجله جهت پرواز..حتی درآخرین دیدارمان هم بعداز گیتار نوازی خواهرزاده ات ، وقتی پرهیزت دادم که ازفکرپرواز دوری کنی ، فقط گفتی :.
(از هر چه می‌دهند به من فکر کرده‌ام)(آسان‌تر و مفیدتر آن #اجادت است) ساوجی
(جان عالم سن ، یئتیر دوست آنجاق منا)(حکم اونون حکمی دورور، فرمان اونون فرمانی دیر)فضولی
امروز گذشت یکسال از دلگیرانه ترین وداعم با تو بر روی سنگ سردغسالخانه گذشت ولی دلگرمم به پروازت در آسمانها و قرابت با نیکان و گرامی بودن نام و یادت دراندیشه ها.
محتشم شد قصه طولانی سخن کوتاه کن*بهر او حالا تشفع از رسول‌الله کن.
هله لیک.صادق. #اجادت:نیک گفتن

 

sصادقk, [10.11.20 00:55]
[Forwarded from افریده سلیمان]
با سلام و عرض تسلیت بمناسبت سالگرد شادروان جنت مکان کرم ظریفی خاطراتی از دوران دبیرستان به ذهنم رسید که بازگو کردنش خالی از لطف نیست .
روزی مرحوم آقای حکم ( دشمن کش) که مدیر دبیرستان بودند همه دیزج خلیلی های دبیرستان گلشن راز را در کلاس زبان جمع کردند و اعلام کردند که خانم معلم های دبستانهای دیزج خلیل که هرروز لب جاده محله علیا تجمع می کنند که با اتوبوس یا مینی بوس به تبریز بروند . چند نفر که با دوچرخه هنگام غروب از دبیرستان به منزلشان برمی گشتند بر سر معلمان داد کشیده اند که موجب وحشت آنها شده و به ژاندارمری شکایت کرده اند و آقای حکم از دیزج خلیلیان می خواستند که خاطیان خودشان را معرفی کنند تا از طریق ژاندارمری به این مسا،له رسیدگی شود . همه دانش آموزان مات و مبهوت و نگران ، ساکت بودند .
که مرحوم کرم ظریفی از جا برخاست و جواب شکننده ای به آقای حکم داد .وگفتش آقای حکم این چه سئوالی است میکنی . جاده شبستر به تبریز یک جاده ترانزیتی است و نزدیک به شصت هفتاد تا روستا در این مسیر هست شما بعنوان مدیر مدرسه چطور شده که به دیزج خلیلی ها گیر داده اید. از این جاده هرروز هزاران نفر تردد می کنند .شاید آنها از بچه های روستاهای امیر زکریا ، سیس ، علیشاه وغیره بودند و این چه ربطی به دیزج خلیلیان دارد . بچه های دیزج خلیل همه قفل دهانشان باز شد و به این مرد بزرگ آفرین گفتند و ختم جلسه اعلام شد . روحش شاد و یادش گرامیباد .

 

sصادقk, [10.11.20 03:22]
[Forwarded from پریچهره حیدر]
کرم دوست عزیزم ویارشفیق ورفیق خوب همکلاسی من

یکسال ازفراق توگذشت غم نداشتن دوستی چون توکم نبودکه غمی دیگرازدست دادن فرزندم اردشیرپریچهره که تونیزاورادوست داشتی ویادش میدادی مرادربرگرفت این قهرطبیعت ومسیرزندگیست که درحرکتش سیاهچال ها وسیاهی هایی داردکه تاپایت به آن نیفتددرک ولمسش نمیکنی رفتن توزودبودتاهمچنان روشنائی بخش محفل دوستان وجامعه باشی به هنرمندان متفکران وجامعه فرهنگی ودانشجویان ازسرعجزخودکه نمیتوانم درباره توبنویسم توصیه کرده ام که درابعادمختلف اجتماعی فرهنگی علمی وانسانی زندگی کرم وکرم های زمان وچهره های فرهنگی واجتماعی دیارمان راموردمطالعه وبررسی قراردهندکه وجودتان همیشه روشنی بخش پویاومفیدوموثربوده است راهت وآمال وآرزوهایت گرمی بخش محافل اجتماعی فرهنگی ودوستان ورفیقان تومنجمله من خواهدبود.نامت جاودان وراهت پررهروبادوروحت شادودرسالگردپروازت به خاندان معظم ظریفی ودوستان وهوادارانت صمیمانه تسلیت می گویم
بااحترام حیدرعلی پریچهره

 

sصادقk, [10.11.20 04:30]
[Forwarded from جوانی بهروز]
[ Photo ]


:: موضوعات مرتبط: , ,



مطالب مرتبط با این پست
.